dimarts, 2 de novembre del 2010

CARTA 1: PER QUÈ PERIODISTA?

Benvolgut Sr. Pons,

Em dic Alba Mora i actualment estic cursant primer de Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. Acabo de començar la lectura del seu llibre Cartes a Clara, una periodista del segle XXI i, sincerament, haig de confessar-li que de gran vull ser vostè; vull viure d’aquesta amalgama entre periodisme i literatura que vostè ha exercit al llarg de la seva carrera com a comunicador.

De petita, mentre les meves amigues somniaven en ser mestres, botigueres o veterinàries, jo ja ho tenia decidit: seria periodista. Però, per què periodista? És una pregunta que m’han fet moltes vegades i encara avui m’és difícil trobar les millors paraules per poder respondre-la. Per què vols ser periodista si cobren poc, treballen sense parar i estan malvistos? Perquè sí. Sempre he sabut que és l’única professió que pot omplir i satisfer aquesta inquietud per conèixer i entendre el món que va néixer amb mi. Vostè ho entendrà, suposo.

Des de sempre m’han apassionat la fotografia, la literatura, les arts escèniques, la música, viatjar. Poder unir tot això amb la meva afició a l’escriptura podria convertir-se en una meravellosa realitat amb el periodisme. La vida d’avui en dia és complicada, ho sé, i sóc molt conscient que estic parlant, segurament, en termes utòpics. Però, per algun lloc s’ha de començar i jo tinc clar que la millor manera (si no disposes de cap influència en el sector) és estudiant.

El gran repte que em plantejo ara que començo la carrera és agafar les bases i les eines que em serviran en el meu futur professional. Per això, confio que el grau m’aporti tot allò que necessito per poder enfrontar-me al món jo sola i poder-li preguntar què, qui, quan, on, com i per què. M’agrada molt aprendre i sento una gran necessitat d’ampliar el meu coneixement. Desitjo de tot cor poder aprofitar aquests quatre anys que m’esperen, esprémer al màxim les classes i treure profit dels llibres que tingui l’oportunitat de llegir.

Abans de d’acomiadar-me, m’agradaria fer-me meva una afirmació de García Márquez, que resumeix a la perfecció per què vull ser periodista: “El periodisme és el millor ofici del món.

Cordialment,

Alba Mora

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada